.tape. “Paintings”

5,00

98 en estoc

SKU: sp11cd Categoria:

En 1999, Daniel Romero va crear .tape. a Avilés (Astúries), intentant convertir la seva habitació en un màgic artefacte sonor, barrejant guitarres folk amb bleeps, sons 8-bit amb teclats barats. Després d’algunes aparicions en deliciosos fanzines cdrs i prestigiosos segells underground, en 2005 treiemt el seu primer disc en spa.RK, on obre les portes del seu món a diversos col·laboradors, enriquint els seus temes, sotmetent-ho tot al seu particular tractament sonor. Sense perdre un àpex de la seva frescor i lluminositat, .tape. s’allunya de les seves produccions més lo-fi i teixeix un embull de sinewaves, loops i dringadisses cristal·lines que fan de “Paintings” una perfecta amalgama entre el bedrooom songwriting de baix pressupost i el toy pop més outsider radicalment crepuscular, entre la nana electrònica, el paisatgisme post-folk i l’experimentació drònica. Un disc carregat de poesia i intensitat emocional, íntim i delicat, que ens permet apuntar-nos a un món particular i privat en el qual .tape. ordena i reordena el seu univers sonor.

“Under the moniker .tape. (not to be confused with the Häpna group Tape), Spanish artist Daniel Romero alchemizes acoustic guitar, xylophone, accordion, and violin sounds into warm and crystal-clear electronic lullabies on his spa.RK debut Paintings. And that they literally are, as each of the ten pieces presents a richly coloured canvas of tiny noises, bubbly loops, and luminous toy melodies. Intricately detailed, folktronic landscapes like “With Paul” are wholly inviting, summery in spirit, and free of abrasive dissonance. “Frankly Rendered” seems a collision of two pieces, one a frantic stream of scurrying electronics, the other a peaceful intermingling of warm sine tones, xylophone, and toy percussion while “Mountain Office” offers a more crystalline take on the ambient-glitch stereotype. The addition of soft vocals (from Paul Slocum and Steven Scott), violin, and double bass (from Angélica Negrón and Luis Solis) sweetens considerably Romero’s sparkling base during “The Projectionist.” Paintings is an inarguably accomplished collection that will definitely appeal to listeners seeking out an Oval-Lullatone hybrid.” (Texture)

“No es Pascal Comelade ni The Microphones. No es Gastr del Sol ni Nobukazu Takemura, aunque bebe de todos ellos: ‘Paintings’ es la confirmación de una personalidad única rozando la perfección. Tres individualidades para caer rendido: el sonido líquido y juguetón de los Mouse on Mars de”Autoditacker” en “With Paul” (aunque éste salpica todo el disco), el pop pluscuamperfecto en la gloriosa “The projectionist”, con la voz invitada de Steven Scott de Text Adventure (segundo corte cantado tras el “Smoke resp” de su disco del 2003, “Postcards/Snowing biciclettes”, y otra diana que le debería obligar a hacerlo más a menudo) y la anteriormente citada ‘You’ve bought a minicity free of plastic squirrels”. Disco del año.” (9,25/10. Avantfolk)